Sabtu, 12 Mac 2011

Multaqa Ulul Albab : Laporan

Alhamdulillah seribu kesyukuran dipanjatkan ke hadrat Ilahi atas izinNya jua Multaqa Ulul Albab siri 1/2011 dapat dilaksanakan dengan jayanya. Hampir kesemua ibu bapa pelajar telah hadir dalam multaqa kali pertama ini. Bilangan kerusi yang telah diperuntukkan adalah sebanyak 540 khas untuk ibu bapa. Daripada jumlah itu, hanya sekitar 20 kerusi sahaja tidak dipenuhi. Ini menunjukkan betapa kesungguhan yang ditunjukkan oleh ibu bapa dan keinginan mereka untuk melahirkan anak yang hafiz al-Quran.

Multaqa ini juga telah menerima kunjungan YDP Muafakat. Pertemuan dua hala ini dapat menjalinkan hubungan yang baik antara ibu bapa pelajar tingkatan 1 dengan guru-guru tasmi' mereka. Di mana ibu bapa dapat memahami tentang peranan mendidik yang dipikul bersama antara guru dan ibu bapa. Di samping itu, ibu bapa juga telah menyampaikan buah fikiran masing-masing yang cukup bernas dan berguna. Insya-Allah, segala komen, cadangan dan pertanyaan akan dibincangkan dan dilaksanakan dengan sepenuh perhatian kami.

Terima kasih yang tidak terhingga kepada semua ibu bapa atas kerjasama dan komitmen yang telah diberikan. Moga usaha dan kesungguhan yang telah sama-sama kita tunjukkan ini dinilai dan diterima di sisi Allah sebagai satu ibadah. Moga Allah S.W.T redha akan kita semua. Wallahua'lam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Video semasa

Jadual Harian Kami

4.30 a.m : Bangun pagi

5.15 a.m : Tahdhiri di Surau MRSMKB / qiamullail

6.15 a.m : Solat Subuh/ Tadarus Jamaie’/ tazkirah

6.45 a.m : Sarapan pagi

7.15 a.m : Morning Call di dataran MRSMKB

7.30 a.m : Tasmi’ + Murajaah Saba’

8.50 a.m : Kelas akademik

12.30 p.m : Qailullah di Surau MRSMKB

1.45 p.m : Solat Zohor / makan tengahari

2.30 p.m : Murajaah Saba’

3.15 p.m : Sambungan kelas akademik

4.30 p.m : Solat Asar / minum petang / riadah

6.30 p.m : Makan Malam

7.15 p.m : Solat Magrib / Tadarus Jamaie’ / Tahdhiri

9.00 p.m : Solat Isyak

9.15 p.m : Kelas persediaan malam

10.30 p.m : Minum malam

11.00 p.m : Surah al-Mulk / tidur